امام خامنه ای مد ظله العالی
 
 
جمعه 4 مرداد 1392برچسب:دجال,علائم ظهور,امام زمان, :: 14:40 ::  نويسنده : امیرحسین

من درباره ی دجال به شما هشدار می دهم و هیچ پیامبری نبود مگر این که درباره ی او هشدار داده باشد.اما من چیزی به شما می گویم که هیچ پیامبری نگفته است.بدانید که او یک چشم دارد. والله یک چشمی نیست.

ریشه و بنیه پرستش دجال از هزازران سال قبل بنا شده است و امروزه نیز در اوج خود قرار دارد از گذشته در ادیانی مانند مصریان .مایاها و.بابیلون تفکر پرستش دجال وجود داشنه است.

اهرام مصر

هرم های مایاها اغلب با راسی متفاوت بودند.

ودر تمدن بابیلون نیز هم چنین بوده است.

واین تمدن ها و تمدن های امروزی همواره خود را برای ظهور دجال آماده ساخته اند.و مقدمات این امر را آماده کرده اند.

امروزه نیز نوادگان همین ادیان پیوسته در حال انجام مناسک و عبادت دجال هستند.

آبلیسیک های امروزی

امروزه نیز همان نسل اقوام مصریان و مایاها هستند که منتظر ظهور دجال اندو خود را برای آن به کلی آماده ساخته اند.

اما نمی دانند که خدا با ماست...



حادثه یازده سبتامبر حادثه ای است که آمریکا توانست با تهمت زدن به کشورهای مسلمان به خصوص خاورمیانه اهداف خود را پیش برده و به نفوذ بیشتر خود در خاورمیانه برسد و جنگ افغانستان و عراق و ... را شکل دهد .من در این نوشته می خواهم ثابت کنم که این حادثه نه تنها کار دولت های مسلمان نبوده بلکه کار خود دولت آمریکا بوده است.

اولین دلیلی که می خواهم بیاورم این است که اصلا چرا این حادثه در یازدهم سپتامبر اتفاق افتاد؟(چون 11 عدد مقدسی نزد فراماسون ها است)

حادثه 11 سپتامبر یکی از بزرگترین مناسک و عبادت های بزرگان شیطان پرست آمریکا بود.شواهد نشان می دهد که آنها خیلی قبل از وقوع این حادثه حادثه 11 سپتامبر را پیش بینی کرده بودند.

مسلما دلار آمریکا خیلی زودتر از حادثه 11 سبتامبر طراحی و استفاده می شده است.  origami کلمه ای ژاپنی به معنای تاکردن است.حال اگر 20 دلاری امریکا را با این تکنیک تا کنیم می توانیم به وضوح حادثه ی یازده سپتامبر را ببینیم و انفجار دو برج تجارت جهانی را ببینیم.این امر  در دلارهای دیگر آمریکا نیز دیده می شود.

می توانید مراحل سقوط این دو برج را مرحله به مرحله در دلارهای آمریکا ببینیید.

تصویر پایین حتی شمار بیشتری از دلارهای آمریکا را با استفاده از تکنیک origami نشان می دهد.

دلیل بعدی ما در کامپیوتر شما نهفته است.در همه ی نرم افزارهای تایپ متون(wordpad,microsaft word,notepade) همگی فونت wingdings ،وجود دارد.

کد و شماره ی پروازی که در یازده سبتامبر با برج های تجارت جهانی برخورد کرد:

کافی است که این متن را در word تایپ کنید.(حروف را به صورت بزرگ بنویسید). و بعد فونت آن راq33nyتغییردهید.چه می بینید؟

به یک هواپیما که به دو برج برخورد بر خورد می کند  و علامت گروه اسکالم بونز که یک گروه مخفی فراماسونری بود که گروه خانوادگی جورج بوش بود.

در عکس هایی که از حادثه یازده سپتامبر گرفته شد می توان تصاویری از صورت شیطان دید که حتی در روزنامه ها نیز پخش شده بود .من در مورد این مطلب تاکید زیادی ندارم و ادعا نمی کنم که این یک مدرک راسخ است اما تصاویرش را برایتان می ذارم تا خودتان تصمیم بگیرید.

 

 

 



فراماسونری در همه جا وجود دارد همین مانده بود که در آرم شبکه های استانی خودمون هم نفوذ کند.به نماد تک چشم نیز نگاه کنید.فقط خودتون قضاوت کنید چون این خبر به معنای فراماسون بودن ایرانی ها نیست!!



سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:جملات زیبا ومفهومی, :: 12:16 ::  نويسنده : امیرحسین

1. Prayer is not a "spare wheel" that you pull out when in trouble, but it is a "steering wheel", that directs the right path throughout.


دعا لاستیک یدک نیست که هرگاه مشکل داشتی از ان استفاده کنی بلکه فرمان است که تو را به راه درست هدایت می کند.


2. Know why a Car's WINDSHIELD is so large & the Rear view Mirror is so small? Because our PAST is not as important as our FUTURE. So, Look Ahead and Move on.
 
می دونی چرا شیشیه جلوی ماشین اونقدر بزرگه ولی آینه عقب اونقدر کوچیکه؟! چون گذشته به اندازه آینده اهمیت نداره. بنابراین همیشه به جلو نگاه کن و ادامه بده.


3. Friendship is like a BOOK. It takes few seconds to burn, but it takes years to write.


دوستی مثل یک کتابه. چند ثانیه طول می کشه که آتیش بگیره ولی سالها طول می کشه تا نوشته بشه


4. All things in life are temporary. If going well enjoy it, they will not last forever. If going wrong don't worry, they can't last long either.


تمام چیزها در زندگی موقتی هستند. اگر خوب پیش می ره ازش لذت ببر، برای همیشه دوام نخواهند داشت. اگر بد پیش می ره نگران نباش، برای همیشه دوام نخواهند داشت


5. Old Friends are Gold! New Friends are Diamond! If you get a Diamond, don't forget the Gold! Because to hold a Diamond, you always need a Base of Gold!


دوستهای قدیمی طلا هستند! دوستان جدید الماس. اگر یک الماس به دست آوردی طلا را فراموش نکن چون برای نگه داشتن الماس همیشه به پایه طلا نیاز داری.


6. Often when we lose hope and think this is the end, GOD smiles from above and says, "Relax, sweetheart, it's just a bend, not the end!


اغلب وقتی امیدت رو از دست می دی و فکر می کنی که این اخر خطه، خدا از بالا بهت لبخند می زنه و میگه: آرام باش عزیزم، این فقط یک پیچه نه پایان...


7. When GOD solves your problems, you have Faith in HIS abilities; when GOD doesn't solve your problems HE has Faith in your abilities.


وقتی خدا مشکلات تو رو حل می کنه تو به توانایی های او ایمان داری. وقتی خدا مشکلاتت رو حل نمی کنه او به توانایی های تو ایمان داره...


8. A blind person asked St. Anthony: "Can there be anything worse than losing eye sight?" He replied: "Yes, losing your vision!"


شخص نابینایی از سنت آنتونی پرسید: ممکنه چیزی بدتر از از دست دادن بینایی باشه؟ او جواب داد: بله، از دست دادن بصیرت.


9. When you pray for others, God listens to you and blesses them, and sometimes, when you are safe and happy, remember that someone has prayed for you.


وقتی شما برای دیگران دعا می کنید، خدا می شنود و انها را اجابت می کند و بعضی و قتها که شما شاد و خوشحال هستید یادتان باشد که کسی برای شما دعا کرده است


10. WORRYING does not take away tomorrow's Trouble, it takes away today's PEACE.


نگرانی مشکلات فردا را دور نمی کند بلکه تنها آرامش امروز را دور می کند...



آنچه در ادامه می آید حرف های معلمی است که افتخار دارد امام خمینی(ره) را برای دقایقی در کلاس درس خود و در کنار دانش آموزانش زیارت کند.«زکریا انصاری» که اصالتاً اهل داراب فارس می باشد، در گفتگویی با ماهنامه بهاران از خاطرات آن روزش با امام امت گفته است:

  • ابتدا از خودتان بگوييد تا شما را بيشتر بشناسيم.

من زکریا انصاری متولد سال  1328 هستم. سال‌هاست در قم سكونت دارم. ولي زادگاهم داراب است. در تاريخ 26 مهرماه سال 1351 در زادگاهم به استخدام آموزش پروزش درآمدم. چون خانواده ام مذهبي بودند و تعدادي از بستگان ما در حوزه‌ي علميه‌ قم تحصيل مي كردند، تقاضا كردم از داراب به قم منتقل شوم. اين تقاضا مورد موافقت قرار گرفت و از سال 1353 به قم آمدم. از آن سال، تا سالي كه امام به مدرسه‌ي فيض تشريف آوردند، در همان جا تدريس مي كردم.

  • مدرسهء فيض در كدام منطقهء قم واقع شده است؟

آن زمان قم فقط يك آموزش پرورش داشت. بحث ادارهء كل و ادارهء مركزي مطرح نبود .مدرسهء فيضيه در يكي از مناطق محروم ومستضعف نشين شهر قرار داشت وبچه هاي پابرهنه در آنجا درس مي خواندند. وقتي ابلاغ خدمت در مدرسه فيض را به من دادند نمي دانستم كجا بايد بروم. چون از شهرستان آمده بودم، مناطق قم را درست نمي شناختم .آن زمان كسي هم راهنمايي نمي كرد. فقط ابلاغ را مي دادند و مي گفتند برو خودت را به آن مدرسه معرفي كن. من هم بعد از كلي پرس وجو،به خيابان چهارمردان پايين تر از چهارراه سجاديه رفتم. كنار قنادي كامران كوچه اي بود كه مدرسه‌ي فيض آنجا قرار داشت، مدرسه اي مخروبه كه الان بازسازي شده است.

  • چند سال در آن مدرسه كار كرديد ؟

از سال 1353آنجا تدريس كردم و در پايه هاي اول و پنجم درس دادم.در آن مدرسه دو شيفت كار ميكردم .اواخر سال 1358 مدير شدم و از مدرسه به جاي ديگري نرفتم.

  • تا امروز چه مدت تدريس كرديد و چند سال است كه كار اداري انجام مي دهيد؟

از سال 1351 كه استخدام شدم تا سال 1358،كه مدير مدرسه شدم،تدريس كردم .وقتي هم كه مدير مدرسه شدم، سه شيفت مدرسه را اداره مي كردم. با جهاد سازندگي در كار مدرسه سازي همكاري مي كردم .حدود دو سال هم راهنماي روستاها بودم. بعد هم مسئول آموزش ابتدايي شدم و امروز هم در سمت مسئول آموزش پرورش ابتدايي ناحيهء يك قم در خدمت شما هستم.

  • چند سال سابقه كار داريد؟

مهر ماه، سي سال من پر مي شود.

  • اجازه بدهيد دربارهء آن روز تاريخي صحبت كنيم وخودتان بفرماييد چطور شد حضرت امام به مدرسه و كلاس شما آمدند؟

روز اول مهر ماه سال 1358،وقتي از منزل به مدرسه آمدم،ديدم همكارانم درباره‌ي احتمال حضور امام در مدرسه ما صحبت مي كنند. شايع شده بود كه امام مي خواهند به مدرسه ما بيايند وبا بچه ها صحبت كنند. بعد پيگير قضيه شديم و فهميديم كه احتمالا امام تشريف مي آورند،چون مدرسه ما در يك منطقه محروم بود. بعدا متوجه شديم كه امام قبل ازآمدنشان سوال كرده بودند كه كدام يك از مدارس در منطقه محروم است و اين مدرسه را انتخاب كرده بودند.

به هر حال از مدير تا خدمتگذار، همه بسيج شدند و مدرسه را آماده كردند.مردم هم كه متوجه موضوع شده بودند،آنجا اجتماع كردند. مدرسه دوازده كلاسه بود ويك سالني داشت كه كلاس ها در آن قرار مي گرفت. تنها كلاس من داراي دو در بود و يك در به سالن و در ديگر به حياط مدرسه باز مي شد.همه ي ما سركلاس بوديم و من هر دو در كلاس را باز گذاشته بودم كه اگر احتمالا امام خواستند به كلاس بنده تشريف بياورند،مشكلي نباشد، همان طور كه سر كلاس ايستاده بودم ،يك دفعه ديدم حضرت امام مثل نوري كه  وارد كلاس شده باشد،پا به كلاس من گذاشتند.آن لحظه ها و حالات فراموش نشدني است.نمي دانم چگونه آن لحظه ها را براي شما توصيف كنم. وقتي امام وارد كلاس شدند،از من پرسيدن اينجا كلاس چندم است؟ خدمت ايشان عرض كردم كه اينجا كلاس اول است. بعد امام دربارهء وضعيت درسي بچه هاي آن مدرسه و منطقه پرسيدند.دوباره خدمت ايشان عرض كردم با اينكه اينجا يك منطقهء مستضعف نشين است،وضع درسي وتحصيلي بچه ها نسبتا خوب است.درست در همين لحظه ها بود كه همكاران، دانش آموزان ومردم يكباره وارد كلاس شدند. امام چند دقيقه كنار بچه ها بودند و بعد از در ديگر كلاس،كه به سالن مدرسه باز مي شد،بيرون رفتند و جلو سالن شروع به سخنراني كردند.

  • يادتان هست امام چه مدتي در كلاس شما بودند؟

فكر مي كنم بين 5 تا 10 دقيقه در كلاس ما حضور داشتند.

  • چه وقتي براي شما محرز شد كه امام به مدرسه شما تشريف مي آورند؟

ساعت از هشت صبح گذشته بود كه اين موضوع براي ما قطعي شد. زماني كه امام تشريف آوردند،همه ي معلمان و دانش آموزان سر كلاس بودند.

  • فكر مي كرديد حضرت امام وارد كلاس شما بشود؟

اميدوار بودم . به همين دليل هر دو در را باز گذاشتم.

  • به دانش آموزان خودتان گفته بوديد كه امام به آن مدرسه مي آيد ؟

بله،بچه ها هم با شور وشوق عجيبي منتظر آمدن امام بودند.

  • يادتان هست چندتا شاگرد داشتيد ؟

حدود 30 تا 35 تا شاگرد داشتم.

  • آيا والدين دانش آموزان هم آن روز آمده بودند ؟

بله،تقريبا همه ي اهالي محل آنجا بودند.جوان ها از ديوار بالا آمدند و سرانجام كار به جايي رسيد كه در مدرسه را باز گذاشتند.

  • عكسي را كه پشت جلد مجله رشد چاپ شده است،اولين بار كجا ديديد و از ديدن آن چه احساسي به شما دست داد؟

عكس هاي گوناگوني از صحنه هاي ورود امام به كلاس و مدرسه گرفته شد.بسياري از دوستان اين عكس ها را به من داده بودند. اما عكسي را كه شما به آن اشاره مي كنيد، اولين بار در كتاب فارسي پنجم ديدم. آن لحظه ها براي من فراموش نشدني است. من عطري از وجود امام استشمام كردم كه تا اين لحظه از عمرم چنان عطري استشمام نكرده ام.

  • پيش از آنكه امام وارد مدرسهء شما بشود،چه حرف و صحبتي ميان همكاران شما مطرح بود ؟

از همان لحظه اي كه اعلام شد امام به اين مدرسه تشريف مي آورند،همه همكاران يكپارچه شور و شوق بودند،هيچ حرف و صحبت خاصي نبود و همه منتظر ورود امام بودند،هيجان خاصي بر مدرسه حاكم بود. باورمان نمي شداز ميان اين همه مدرسه امام مدرسه ما را براي باز ديد انتخاب كرده باشند.

  • با توجه به اينكه ميدانستيد امام به مدرسه مي آيند،چرا سر كلاس ها رفتيد و در حياط اجتماع نكرديد ؟

اين نظر مدير مدرسه بود.احتمالا ايشان مي خواستند نشان بدهند كه مدرسه در حالت عادي است و بچه ها با نظم و ترتيب خاصي سر كلاس ها حضور دارند.

  • يادتان هست امام در آن فاصله زماني كوتاه ،كه به كلاس شما آمدند، چه صحبت هايي كردند ؟

در چند دقيقه اول فقط امام، بنده و بچه ها در كلاس بوديم. حتي محافظان هم نبودند. من مقابل امام ايستاده بودم. تنها چيزهايي كه يادم هست يكي اين بود كه اينجا كلاس چندم است و ديگر آنكه وضعيت درس و تحصيل بچه ها چطور است ؟

  • امام بعد از كلاس شما كجا رفتند ؟

فقط از كلاس ما باز ديد كردند. بعد هم به سالن مدرسه رفتند و آنجا صندلي آوردند و امام نشستند. دانش آموزان، معلمان و مردم داخل سالن اجتماع كردند و امام به سخنراني پرداختند.

 

  • از صحبت هاي امام چيزي يادتان هست؟

جزئيات سخنراني يادم نيست. ولي مي دانم خطاب ايشان به دانش آموزان بود.

  • اولين بار خودتان امام را چه زماني ديديد؟

زماني كه ميخواستند از فرانسه به فرودگاه مهرآباد بيايند،من و جمعي از دوستانم ساعت يازده شب به بهشت زهرا رفتيم.اولين بار امام را هنگام سخنراني كنار مزار شهيدان در بهشت زهرا ديدم.

  • چقدر با امام فاصله داشتيد؟

فاصله ام خيلي زياد بود. امام را به درستي نمي ديدم.

  • بعد از آن ايشان را چند بار ديديد؟

وقتي امام به قم تشريف آوردند،اغلب روزها در مدرسه فيضيه با مردم ملاقات داشتند. من سعي ميكردم هر روز به مدرسه فيضيه بروم و امام را  ببينم.غير از آن هم هر وقت امام ملاقات داشتند،به ديدن ايشان ميرفتم.

  • غير از زماني كه امام به كلاس شما آمدند،آيا هيچ وقت در ملاقات ها،از فاصله نزديك امام را مي ديديد؟

من اغلب در وسط جمعيت بودم ،هيچ وقت در فاصله نزديك نبودم.

  • لحظه اي كه در كلاس چشم شما به امام افتاد چه احساسي پيدا كرديد ؟

 اصلا باور نميكردم.بهترين لحظات زندگي من همان لحظه هايي بود كه در كنار امام بودم.

  • بعد از رفتن امام از مدرسه،همكاران و دانش آموزان چه صحبتي مي كردند.عكس العمل آن ها از حضور امام در مدرسه چه بود؟

دست اندر كاران مدرسه خوشحال بودند و افتخارشان اين بود كه امام به مدرسه آن ها آمده است. بيشتر صحبت ها بر اين محور بود كه امام به فكر مستضعفان و پابرهنه ها هستند.

برگرفته ازسایت مخفیگاه



پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:مطالی بسیارجالب,مشهد,روستا, :: 13:11 ::  نويسنده : امیرحسین

مشهدی ولی نبی‌لو تنها ساکن روستای چال شهرستان زنجان است که ۶۰ سال به تنهایی در این روستا زندگی می‌کند و مونس تنهایی‌هایش نماز و یاد خدا است. به گزارش جهان به نقل از سایت موج رسا، نبی لو که در دوران کودکی پدر و مادر خود را از دست داده است، به سرپرستی عمویش درمی آید و پس از فوت عمویش، جوانی از اهالی همان روستا مراقبت از وی را بر عهده می گیرد، اما این زندگی نیز چند سالی دوام نمی آورد و اکنون بیش از ۶۰ سال است که در این روستا خالی از سکنه به تنهایی زندگی می کند

این شهروند که دارای یک خواهر است از دیدن روی خواهر نیز به دلیل فلج بودن پای وی محروم است.

وی که به صورت مادر زادی کر و لال است به دلیل داشتن آب مروارید و عدم مراجعه به موقع دکتر یکی از چشمانش نیز نابینا است.

زندگی مشهدی نبی لو با خالی شدن روستای چال از سکنه در تنهایی گذشته است و با وجود اینکه چند بار اهالی روستا او را به خانه خود برده اند، نتوانسته طاقت بیاورد و دوباره به روستای مورد علاقه خود بازگشته است.

این شهروند مجرد است و تا کنون کسی مقدمات ازدواجش را فراهم نکرده است، خود نیز به دلیل کر و لال بودن نتوانسته تنهایی خود را با کس دیگری تقسیم کند.

روستای چال که از امکانات آب، برق و گاز محروم است، تنها مامن مرد تنها است و این مرد با خدا، از آب چشمه برای گذران زندگی خود استفاده می کند.

وی زیر پوشش نهادهای حمایتی نیست و فقط رهگذران و شکارچیانی که وی را می شناسند،هر از گاهی آذوقه برایش می آوردند، اما در روزهای سرد زمستان که پرنده هم در این روستا پر نمی زند، مرد تنهای چال، روزی خود را از خدا می گیرد.

ارتباط این مرد پاک و بی آلایش روستایی با خدا به قدری صمیمی و گرم است که گویی بین او و خدا فاصله ای نیست، اگرچه مشهدی ولی درس نخوانده اما نمازهایش را با صداقتی از جنس مردان خدایی به پا می دارد و ماه رمضان برایش حکمی عجیب دارد.

مردم تنهای روستای چال از نظر جسمی و ذهنی از هیچ مشکلی برخوردار نیست و روزگار خود را با کندوهای عسلی که نگهداری می کند، می گذارند، همه باغ های این روستا به همت این مرد سرسبز است و رهگذران از این باغ ها استفاده می کند.

نبی لو در وسط حیات خانه اش حوضی برای استحمام دارد و از کمترین امکانات برای گذران زندگی برخوردار است، اما این محرومیت نتوانسته روح این مرد را خدشه دار کند، او مطیع محض خداوند متعال است و آرامشی که در نماز خواندن در او دیده می شود، از جنسی دیگر است.

این مرد کرسی کوچکی در منزلش دارد که به هنگام زمستان از آن استفاده می کند، زندگی پاک و بی آلایش او نمونه ای بی نظیر در عصر دل های سنگی است.

یک شهروند نوع دوست طارمی که خود از کارمندان بهزیستی شهرستان طارم است هر از گاهی به این مرد سر می زند و مایحتاج وی را تهیه می کند.

برخی از شکارچیان و مردمی که او را می شناسند تنها میهمانان این مرد طارمی هستند.

روستای چال در ۶۰ کیلومتری شهر زنجان قرار گرفته است اما کمتر کسی این روستا را به یاد دارد، چرا که صعب العبور بودن روستا موجب شده تا ساکنان کوچ را بر ماندن ترجیح دهند.

با حضور تیم کوهپیمایی بسیج اداره کل بیمه خدمات درمانی استان زنجان دفترچه روستایی آقای ولی الله نبی لو منفرد تنها ساکن روستای چال از توابع شهرستان زنجان دراختیار وی قرارگرفت.

گفتنی است روستای «چال» از توابع شهرستان زنجان و در کوههای مرتفع مرز طارم و زنجان واقع شده است.

مرد تنهای ۷۵ ساله روستای چال انتظاری از کسی ندارد، اما چشم انتظار مهربانی های بی آلایشی است که او را بغل می کند.

 



حاضران در نماز : شهید دکتر مصطفی چمران، صادق قطب زاده، ابراهیم یزدی، حجت الاسلام شهید دکتر مفتح

 

 



پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:شهیدچمران,دانشجو,دانشگاه, :: 13:7 ::  نويسنده : امیرحسین

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سفر شهید چمران به نواحی جنوب لبنان گفت: این شهید در آن زمان برای هر روستای مناطق جنوب لبنان یک فرمانده انتخاب می کرد و به همین دلیل سید حسن نصرالله را فرمانده یکی از همین روستاها کرده بود.
مهدی چمران عصر امروز در همایش بزرگ تقدیر از اساتید بسیجی  که در مرکز همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است با اشاره به زندگی شهید چمران گفت: مصطفی چمران در سال 1311 در محلات جنوبی تهران متولد شد و خانه پدریمان در جنوب تهران هم اکنون به نام موزه شهید چمران نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه شهید چمران بعد از راهیابی به دانشکده فنی دانشگاه تهران تحصیل در رشته الکترومکانیک را آغاز کرد گفت: وی به حدی در تحصیل موفق بود که یکی از اساتید او نمره 22 به وی داده بود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سفر شهید چمران به آمریکا برای تحصیل گفت: این شهید بزرگوار در آنجا شاخه های تخصصی الکترونیکی و همچنین فیزیک پلاسما و هسته ای را یاد گرفت و توانست با نبوغ خود در این عرصه ها تحولی را در آمریکا بوجود آورد که تا سالها تحقیقات او به عنوان مرجع استفاده می شد.

چمران با تاکید بر اینکه مبارزات شهید در آمریکا موجب شد تا وی توسط رژیم پهلوی بورسیه تحصیلی اش قطع شود گفت: وی مبارزات سیاسی و تبلیغات گسترده مذهبی را در آمریکا ادامه داد تا هنگامی که دیگر فضا به گونه ای شده بود که به قول خودش فضای آمریکا برای او تنگ شده بود.

چمران به اشاره به سفر دکتر مصطفی چمران به لبنان گفت: وی بعد از خروج از آمریکا به لبنان و مرزهای جنوبی این کشور رفت و تنها آرزویش شهادت در راه آزادی قدس بود لذا در این کشور برای تربیت رزمندگان بزرگ مدیریت مدرسه صنعتی را بر عهده گرفت.

رئیس شورای عالی استانها با بیان اینکه شهید چمران برای همه روستاهای جنوب لبنان فرمانده انتخاب می کرد گفت: این شهید حتی حکم فرماندهی روستایی به نام " بازوریه" در لبنان را به سید حسن نصرالله داده بود که در آن زمان روحانی جوانی بود.

وی همچنین به سفر شهید چمران به ایران در هنگام وقوع انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهید چمران در همان ایام به دیدار امام رفته بود و ایشان به شهید چمران گفته بود در ایران بمان و اگر انقلاب اسلامی به جایی برسد مسئله لبنان هم درست خواهد شد لذا وی در ایران ماند و آموزش نیروهای سپاه پاسداران را به عهده گرفت و بعدها هم به سمت هایی مانند معاون نخست وزیری و وزارت دفاع رسید.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در آن ایام بسیاری از نیروهای لبنانی به شهید چمران می گفتند که آسیب به انقلاب اسلامی آسیب به کل جهان اسلام است گفت: معتقدم مشکلات درونی و اختلافات می تواند باعث ناامیدی مردم منطقه شود و نیروهای خودی نباید وقت خود را به اصطکاک درونی صرف کنند .



برای تمیز کردن صفحه نمایش، تنها از مایعات مخصوص و یک دستمال بدون پرز که کمی مرطوب باشد، استفاده کنید. سپس آن را با دستمال تمیز و نرم دیگری خشک کنید.


 نحوه استفاده بهینه از لپ تاپ

 
* وارد آوردن ضربه به لپ تاپ، می تواند باعث بروز اشکال در دستگاه شود. لذا مراقب باشید که به هیچ عنوان به طرفین دستگاه و مخصوصاً پشت LCD و زیر دستگاه، ضربه وارد نشود.

 * دستگاه به شدت در برابر ریختن مایعات مانند آب، چای، قهوه و … حساس و آسیب پذیر است.
 
* توجه داشته باشید که اگر پریزهای تلفن منزل یا محل کارتان به صورت سوکتی نباشد، احتمال اتصال دو شاخه مودم دستگاه، به پریز برق بسیار زیاد است. باید بدانید که چه دستگاه خاموش باشد چه روشن، بلافاصله مودم دستگاه خواهد سوخت. برای جلوگیری از این حادثه، می توانید از دوشاخه های آنتی شوک برق، استفاده نمایید که در دسترس و بسیار ارزان هستند.
 
* درب درایو، بسیار آسیب پذیر است. پس با ملایمت با آن برخورد کنید و ضمناً توجه داشته باشید که پس از استفاده، بلافاصله آن را ببندید.
 
* در موقع بستن در لپ تاپ، دقت داشته باشید که هیچ گونه شیئی مابین LCD و صفحه کلید قرار نداشته باشد، زیرا باعث شکستن LCD می گردد.
 
* بهتراست چنانچه از سی دی و دی وی دی استفاده زیاد و طولانی مدت می نمایید (مثلاً دیدن فیلم و یا شنیدن موسیقی)، آنها را بر روی هارددیسک کپی کنید. در این صورت درایو شما در کوتاه مدت مستهلک نخواهد شد.
 
* صفحه نمایشگر لپ تاپ بسیار حساس است، بنابراین هرگز و تحت هیچ شرایطی، به منظور صیقل دادن آن، یا لکه زدایی آن، به طور مستقیم هیچگونه مایعی را (از جمله الکل، استون، ادکلن و …) به روی صفحه آن نپاشید.
 
* هرگز دستگاه را در برابر حرارت مستقیم یا تابش مستقیم نور خورشید (مخصوصاً درون اتومبیل یا مکان های بسته) قرار ندهید.
 
محل استقرار دستگاه
 
* دستگاه را بر روی سطوح پرزدار، مانند فرش و موکت قرار ندهید و از گرد و غبار و رطوبت، به طور جدی دور نگه دارید.
 
بهتراست دستگاه را بر روی سطح صاف و خشک و بدون لرزش قرار دهید. دستگاه به هنگام کار بسیار گرم می شود (که البته مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی کند)، لذا سطوحی که نسبت به حرارت آسیب پذیر هستند و یا بعضی از میزهایی که سطوح رنگی حساس دارند، ممکن است آسیب ببینند.
 
* هرگز دستگاه را روشن درون کیف نگذارید. همچنین دقت نمایید که دریچه های عبور هوا در لپ تاپ، پوشانده نشوند.
 
شارژ و نگهداری از باتری لپ تاپ
 
* در صورت خراب شدن باطری لپ تاپ (سقوط یا ضربه)، تهیه یدکی اصل و استاندارد آن مشکل بوده و ضمناً قیمت بالایی دارد. لذا در مراقبت از آن باید بسیار کوشا باشید.
 
* توصیه می شود پس از خرید لپ تاپ، قبل از هر چیز دستگاه را به صورت خاموش، بیش از ۱۰ساعت به برق متصل کنید تا باطری آن کاملاً شارژ شود. نگران نباشید، زیرا در صورت شارژ کامل به طور اتوماتیک، عمل شارژ متوقف خواهد شد. اما رعایت این موضوع در افزایش طول عمر باطری لپ تاپ، موثر است.
 
* پس از شارژ اولیه، می توانید هر زمان که خواستید دستگاه را به برق متصل کنید تا عمل شارژ انجام شود. توجه داشته باشید که هرگز نگذارید که میزان شارژ باطری به زیر ۱۰% برسد و قبل از رسیدن به این مرحله، حتماً آن را به برق متصل نمایید تا شارژ شود. بدینوسیله فشار کمتری در حین عملیات شارژ، به باطری وارد می شود.
 
* اگر مدت زمان زیادی قرار است که لپ تاپ، در جایی ثابت بماند و دائم به برق متصل باشد، توصیه می شود که باطری آن در حالتی که به میزان حداقل ۱/۳(یک سوم) شارژ داشته باشد، از دستگاه خارج شود و در محل خشک و در دمای ۰ تا ۳۰+ درجه سانتی گراد، خارج از لپ تاپ، نگهداری شود.
 
* برای اتصال شارژ به لپ تاپ، بهتر است ابتدا DC Jack را به لپ تاپ، سپس کابل برق را به شارژر و در انتها دو شاخه کابل را به پریز برق متصل نمایید.
 
* همچنین توصیه می شود در Windows، آیتم Energy Saving را فعال نمایید، تا طول عمر باطری اضافه شود.
 
درایوها

* لنز یا Optic درایوها بسیار حساس می باشد. فراموش نکنید که این لنزها برای خواندن سی دی و دی وی دی های اصل طراحی شده است. بنابراین اصراری در خواندن هر گونه DVD/CD که به صورت غیر استاندارد و روی سی دی و دی وی دی های خام نامرغوب کپی شده، نداشته باشید. ضمناً اگر از لپ تاپ خود برای رایت استفاده می کنید، دقت داشته باشید که فرآیند کپی کردن نباید به صورت پیاپی و در دفعات زیاد انجام شود. حتماً بین هر بار کپی کردن، به لپ تاپ خود، زمان استراحت بدهید.

* اگر از درایو دستگاه خود استفاده نمی کنید، سی دی و دی وی دی را از آن خارج کنید و به خصوص در هنگام حمل آن، هرگز CD/DVD در داخل درایو جا نماند که این موضوع می تواند به درایو آسیب جدی وارد کند.
 
صفحه نمایش و صفحه کلید

* برای تمیز کردن صفحه نمایش، تنها از مایعات مخصوص و یک دستمال بدون پرز که کمی مرطوب باشد، استفاده کنید. سپس آن را با دستمال تمیز و نرم دیگری خشک کنید.

* برای پاک کردن صفخه کلید، از هیچ گونه اسپری (حتی خشک) استفاده نکنید.

* دقت کنید نفوذ مایعات و گرد و غبار به داخل صفحه کلید، به سرعت موجب خراب شدن و یا حداقل، کاهش کارآیی صفحه کلید می شود.

* در صورتی که تصادفاً مایعی روی دستگاه شما ریخت، سریعاً آن را خاموش و باتری را جدا کنید. سپس، آن را با دمیدن باد سرد، خشک کرده، و در اولین فرصت به مرکز خدمات مراجعه کنید. (روشن کردن دستگاه در این وضعیت و حتی به بهانه آزمایش کارکرد آن، ممکن است سبب بروز خسارات جدی و جبران ناشدنی شود.)
 
چند نکته درباره نگهداری از آداپتور

* تحت هیچ شرایطی، آداپتور لپ تاپ را به هیچ دستگاه دیگری متصل نکنید.

* بر روی سیم آداپتور، هیچ جسم سنگینی قرار ندهید و روی آن نایستید. همچنین سیم آداپتور را در مسیر رفت و آمد قرار ندهید.

* برای جدا کردن آداپتور از برق، سیم آداپتور را نکشید و فقط از دو شاخه بکشید.

* توجه داشته باشید برای ارتباط برق با آداپتور، از سیم بلند استفاده نشود.
 
خبرنامه دانشجویان ایران



پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:تبلت,تبلت ایرانی, :: 13:4 ::  نويسنده : امیرحسین

به گفته کارشناسان شرکت اروند، مدل DIMO۹۰۰ از پردازشگر Cortex A۱۰ با فرکانس ۱ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-۴۰۰MP و حافظه موقت ا گیگابایت DDR۳ بهره می برد.
ایتنا - از دیمو اولین تبلت ایرانی در نمایشگاه کامپیومکس 2012 رونمایی شد.

شرکت ارتباطات ایرانیان اروند با حضور در نمایشگاه کامپیومکس ۲۰۱۲ از نخستین تبلت خود رونمایی کرد.

این تبلت که به نام نخستین تبلت ایرانی و با نام تجاری «دیمو» عرضه شده است، در دو مدل DIMO۷۰۰ و DIMO۹۰۰ با ابعاد ۷ و ۱۰ اینچی به بازار عرضه شده است.

به گفته کارشناسان شرکت اروند، مدل DIMO۹۰۰ از پردازشگر Cortex A۱۰ با فرکانس ۱ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-۴۰۰MP و حافظه موقت ا گیگابایت DDR۳ بهره می برد.

حافظه داخلی آن ۸ گیگابایت است و قابلیت پشتیبانی تا ۳۲ گیگابایت حافظه خارجی را نیز دارد.

قیمت مدل ۱۰ اینچی، دیمو (DIMO۹۰۰) ۵۹۰ هزار تومان و DIMO۷۰۰، ۳۹۰ هزار تومان اعلام شده است.

سیستم عامل این تبلت Android V۴.۰.۳ است به صورت پیش فرض پشتیبانی کاملی از زبان فارسی انجام می دهد و قابلیت پشتیبانی از تمام برنامه های اندروید با فرمت APK را دارد.

مریداوی، مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگوی اختصاصی با ایتنا در خصوص علت انتخاب نام «دیمو» گفت: این نام در زبان پارسی باستان به معنای پایداری است و نام منطقه‌ای در استان خوزستان هم هست.

به گفته مریداوی، کارخانه تولید این تبلت، در شهرک صنعتی اهواز واقع است و فقط تولید این محصول توانسته است برای بیش از ۳۵۰ نفر در محل کارخانه اشتغال زایی داشته باشد.

گفتنی است مصاحبه مبسوطی با عبدالرضا مریداوی، مدیرعامل این شرکت در حاشیه این نمایشگاه انجام داده‌ایم که در روزهای آتی به استحضار شما خواهد رسید.



در چند ماه اخیر موج تبلیغاتی قابل توجهی از سوی گروه مجاهدین خلق که در بین مردم ایران به منافقین ملقب شده اند مبنی برحمایت برخی از سناتورهای آمریکا وبعضی مقامات این کشور از این گروه به راه افتاده است. آن چنان که افرادی همچون مریم رجوی دائما براین موضوع مانور می دهند وعلاو براین تلویزیون سیمای آزادی هم در چند هفته اخیر دائما با نمایش این سناتورها سعی در القای این موضوع دارد که بخش قابل توجهی از سیاسیون جهان از این گروه حمایت می کنند.
اما این موضوع از قرار معلوم تنها چند هفته بیشتر دوام نیاورده وروزنامه گاردین در یکی از جدیدترین گزارشهای خود به مسئله ای اشاره کرده که به نوعی یک رسوایی تمام عیار برای مسئولان گروه مجاهدین خلق محسوب می شود.آن چنان که در این گزارش آمده است: "پول های پرداختی از سوی گروه مجاهدین خلق به برخی از نمایندگان کنگره و سنای آمریکا در هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات برای سخنرانی به نفع این گروه برای جلب موافقت دیگران با هدف خارج کردن نام این گروه از فهرست گروه های تروریستی سبب شده است تا تحقیقاتی در این خصوص برای بررسی احتمال نقض قوانین آمریکا شروع شود."
این گزارش در باره پرداخت پولهای هنگفت از سوی گروه مجاهدین به این سناتورها در شرایطی به عنوان یک گزارش مهم گاردین منتشر شده که بین مقامات آمریکایی که به جرم گرفتن رشوه از این گروه زیر تیغ رسانه ای رفته اند نام افراد مطرحی همچون نام ژنرال هاگ شلتون رییس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا ، لویس فریه رئیس سابق اف بی آی و مایکل موکیسی دادستان کل سابق آمریکا دیده می شود.
در همین راستا به نظر می رسد که با توجه به این رسوایی جدید که ضربه حیثیتی بزرگی به ساختار سیاسی آمریکا وارد آورده وباز هم بر تناقضات فراوان مجاهدین تاکید می کند.چند نکته مهم بسیار ضروری به نظر می رسد.
۱-اول آنکه این گزارش نشان می دهد که حتی موج زنی های تبلیغاتی مجاهدین هم درباره میزان هواداران وطرفداران آنها در جهان پراز تناقض ودروغهای فراوان است،چرا که اگر جز این بود روزنامه انگلیسی گاردین چنین گزارشی را منتشر نمی کر د ودر ثانی این گروه مجبور نبود این همه پول برای جلب حمایت مقامات آمریکایی خرج کند.
۲-همچنین این گزارش سند مهمی در نقض گسترده حقوق بشر توسط سیستم سیاسی آمریکا به شمار می رود.چرا که ایالات متحده ومقامات آن در شرایط فعلی خود را داعیه دار حقوق بشر می دانند واین که با مبالغی ،این چنین به آسانی تمام رفتارهای ضدبشری این گروه را نادیده بگیرند واز آنها به صرف گرفتن پول حمایت کنند نشان از فساد سیستماتیک زیر ساختهای سیاسی آمریکا دارد.یعنی به تعبیری مشخص تر بالاترین مقامهای سیاسی آمریکا بدون توجه به هیچ قانون وعرف بین المللی ملاک حقانیت وحقوق را تنها پول می دانند واز این پس هر کجا که پول باشد سیاسیون آمریکا هم همان جا هستند.
تمام موارد بالا در حالی مد نظر قرار می گیرد که رسول نفیسی،استاد دانشگاه استرایر،درآمریکا هم در یکی از تازه ترین برنامه های صدای آمریکا(برنامه صفحه آخر) به پرداخت پولهای کلان توسط گروه مسعود رجوی به مقامات آمریکایی اشاره داشت واین موضوع را آبروریزی بزرگی برای این هر دو طرف یعنی فرقه مجاهدین وچه سناتورهای آمریکایی عنوان کرد.
همچنین این استاد دانشگاه استرایر به این موضوع اشاره داشته که بخش اعظمی از سرمایه گروه رجوی که به وسیله آن چنین هزینه هایی انجام می شود همان پولهایی است که این گروه در ازای خدمت،از دیکتاتور سابق عراق دریافت کرده است.
دراین میان با توجه این گفته ها ،موضوع قابل توجه اینجاست که بسیاری از مردم ایران بارها به خیانتهایی که گروه رجوی در ازای پولهای صدام حسین در زمان جنگ وپس از جنگ نسبت به ایران روا داشته از دیربازاشاره می کنند.
در همین راستا به نظر می رسد که رسوایی جدید مجاهدین وعلی الخصوص مسعود ومریم رجوی فشار افکار عمومی را بر این دونفر وگروه آنان بیش از پیش افزایش داده، آن چنان که حتی برخی از تحلیل گران از تاثیر قابل توجه این خبر بر عدم خروج فرقه رجوی از لیست سازمانهای تروریستی سخن می گویند.از سوی دیگر نباید فراموش کرد که عملکرد سوال برانگیز برخی مقامات بازنشسته آمریکایی هم که در ازای پول اعمال تروریستی این گروهک را نادیده گرفته اند به طور قطع برای آمریکا سنگین تمام شده،به طوری که بدون تردید از این پس مجامع بین المللی وافکار عمومی در قضاوت خود درباره میزان تعهد آمریکا به حقوق بشر چنین رسوایی هایی را هم در نظر قرار خواهند داد.



شاید کمتر کسی بداند که ویکتور هوگو یک شعر بلند درباره پیامبر اسلام دارد ولی او سال‌ها قبل در این شعر که با نام «سال نهم هجرت» در ایران منتشرشده شیفتگی خود را به پیامبر اکرم (ص) به تصویر کشیده است.

مهر: چهارده قرن از بعثت پیامبر اسلام (ص) گذشته است و از انجا که کمتر از یکصد سال از تولد ادبیات داستانی نوین در

ایران گذشته، فاصله میان بعثت با ادبیات داستانی مدرن ایران هنوز فاصله‌ای به اندازه چندین قرن است.

اندکی جستجو در میان آثار مکتوب داستانی ریز و درشتی که هر ساله با شمارگان متعدد در کشور منتشر می‌شود به

خوبی نشان از این دارد که فاصله میان ادبیات داستانی مدرن ایران و پرداختن به باورهای شیعی و دینی ما هنوز قابل تامل است.

اگر کارهای پژوهشی را به سویی بگذاریم و کارهای کم حجم کودک و نوجوان را هم به گوشه‌ای، آنگاه به مجموعه اشعار و

رمان‌هایی فکر کنیم که با الهام از مبعث و یا حوادث مشابه آن با موضوعات مذهبی، نوشته شده است، این فاصه به خوبی نمایان می‌شود.

برخی علت آن را بی‌تفاوتی می‌دانند برخی کم‌مایگی قلم نویسندگان و برخی هم بی‌رمقی ناشران در چاپ این آثار. با این

حال و به هر دلیل صورت مساله همچنان باقی است هرچند که بخواهیم به شکل‌های مختلفی شکل طرح آن را تغییر دهیم.

چندی قبل کتابی با عنوان «سال نهم هجرت» به بازار کتاب راه پیدا کرد. کتابی که با تعجب فراوان در پیشانی‌نوشت خود

عنوان کرده است که حاوی ترجمه‌ای از شعری است که «ویکتور هوگو» شاعر و نویسنده نامدار فرانسوی درباره واپسین

روزهای حیات پیامبر اکرم (ص) نوشته است. اثری که با ترجمه فارسی می‌توان آن را شعر نویی درباره پیامبر (ص) دانست.

حمیدرضا شاه‌آبادی مدیر نشر باغ آبی (ناشر این کتاب) که از مدیران با سابقه در حوزه نشر و از نویسندگان نام ‌آشنای

ادبیات داستانی کشور نیز به شمار می‌رود، درباره این کتاب می‌گوید: این اثر پیش از این تنها در سال‌های قبل از پیروزی

انقلاب اسلامی آن هم به صورت نثر ترجمه شده بود در حالی که اصل کتاب به صورت نظم توسط هوگو سروده است.

به گفته شاه‌آبادی، هوگو با وجود اینکه آغازکننده مکتب رمانتیسم در اروپا به شمار نمی‌رود اما یکی از سرآمدان این مکتب

ادبی است و حتی این مکتب را به نام او می‌شناسند؛ مکتبی که به گفته او، شاعران و نویسندگان فعال در آن نگاه ویژه‌ای

به تاریخ و معنویات در خلق آثار هنری داشته‌اند و مجموعه شعر «افسانه غرور» هوگو که شعر سال نهم هجرت در آن قرار

دارد زاده چنین شرایطی است.

این نویسنده در ادامه به بخش‌هایی از این شعر اشاره کرده و می‌گوید: وقتی به چنین اثری و بی‌توجهی به ترجمه آن نگاه

می‌کنیم نخستین چیزی که به خوبی مشاهده می‌شود کم‌کاری ما در سال‌های اخیر در این زمینه است. ما عادت کرده‌ایم

که بیشتر حرف بزنیم و حاصل این حرف زدن‌های ما معمولا کم رنگ است. شاید اگر عادت می‌کردیم که به جای حرف زدن و

سطحی دیدن، کمی به عمق بیشتر متمایل شویم و سعی کنیم ارزش کارمان را بیشتر در محتوا نمایان کنیم این روزها

شاهد آثار فاخر و منتشرشده بیشتری در این حوزه بودیم.

ا وجود توضیحات شاه‌آبادی، تعجب از وجود شعر «سال نهم هجرت» سروده شاعری مسیحی و فرانسوی که از قضا در ایران

نیز به هیچ روی ناشناخته نیست، هنوز رهایمان نمی‌کند و به سراغ مترجم این اثر که می‌رویم حرف‌های تازه‌تری برای گفتن

دارد.

ویدا رامین مترجم جوانی است که به گفته خودش کتاب «سال نهم هجرت» نخستین ترجمه متمرکز اوست که با ویرایش

استادانه جواد محقق مبدل به یک کتاب شده است.

او درباره آشنایی‌اش با این کتاب می‌گوید: پیشنهاد پیدا کردن و ترجمه کتاب را آقای شاه‌آبادی به من داد ولی من در ایران

حتی یک نسخه از آن را نیافتم و در نهایت مجبور شدم کتاب را با جستجو در برخی منابع کتابخانه‌ای مجازی فرانسوی پیدا کنم.

رامین می‌گوید: در دوره‌ای از قرن نوزدهم ادیبان فرانسوی علاقه ویژه‌ای داشتند که به موضوع شرق‌شناسی در آثارشان

بپردازند و این اقلیم و خصوصیاتش را در آثارشان نمود دهند و ویکتور هوگو هم از جمله این دسته از افراد بوده است. همه ما

می‌دانیم که آخرین روز از حیات پیامبر اکرم(ص) به چه صورتی بوده است اما اینکه یک شاعر مسیحی آن هم در قرن نوزدهم با دقتی بی نظیر آن روزها را وصف کند برای خود من هم مایه حیرت بود.

این مترجم جوان می‌افزاید: هوگو حتی تعداد تارهای سپید موی پیامبر در روزهای واپسین حیاتش را در شعر خود آورده

است و عجیب است که وقتی در روایات جستجو می‌کنی به معدود روایاتی در این زمینه می‌رسی و این به خودی خود یعنی

این شاعر برای استناد در شعرش چه اندازه دقت به خرج داده است.

 

رامین می‌گوید: من از زبان جواد محقق شنیدم که هوگو در بخش‌هایی از شعر خود به شکل عجیبی شیفته پیامبر اکرم (ص)

بوده است. وقت به ترجمه این متن می‌پرداختم این موضوع برای خود من هم روشن شد. وقتی فردی به چنین موضوعی از

میان همه موضوعاتی که در شرق بوده است توجه نشان می‌دهد آن هم بدون اینکه قرابتی با اسلام و یا کشورهای

مسلمان داشته باشد و از سوی دیگر این موضوع را نیز با دقت نظر و موشکافی در شعرش وارد می‌کند، به معنی این است

که اطلاعاتش دقیق بوده و  چقدر کشش برای کسب این اطلاعات در او وجود داشته است.

از او درباره اهمیت این مجموعه شعر در کشور فرانسه می‌پرسیم. نکته‌ای می‌گوید که برای بسیاری از ما به نوعی می‌تواند

مایه عبرت نیز باشد.

او می‌گوید: فرانسوی‌ها بر روی نویسندگان و شاعران خود به نوعی حساسیت و عرق دارند. بر عکس خیلی از ما، برایشان

مهم است که فلان نویسنده‌شان را از آن خود بدانند. هوگو و این مجموعه شعرش در زمره همین افراد و کتاب‌ها هستند.

آنها حتی بر روی نمایشنامه‌نویسی مثل اوژن یونسکو که اصالتا فرانسوی نیست هم تا همین اندازه عرق دارند. کاش ما هم

به این موضوع فکر می‌کردیم.



اما امروز می‌خواهیم از یک چهره سینمادوست و نه سینماگر صحبت کنیم. کسی که اگرچه سایه نام پدر بر سرش کافی بود تا به شهرت برسد، اما در حوزه موسیقی....   
صدای همایون شجریان یکی از شنیدنی ترین صداهاست. وی از سنتی خوانان خوش اخلاق و مردمی‌ ایران است که بسیار به سینما و سینماگران ایرانی علاقه دارد.
ایرانی ها خودشان را در دنیا به تواضع و فروتنی شهره می‌دانند. اما خودمانیم. هرچه جلوتر می‌رویم این خصیصه در میان ما کمرنگ تر می‌شود. به خصوص مساله شهرت و کسانی که با این لقب در تعاملند، بیشتر به دورشدن از تواضع متهم می‌شوند.

در این شرایط وقتی یکی از چهره های محبوب کشورمان متواضعانه میان مردم می‌آید و با آنها به صحبت می‌نشیند، واقعا دست مریزاد دارد. کم نیستند افرادی چون جمشید مشایخی، اصغر فرهادی، محمدعلی کشاورز، شهاب حسینی و... که اخلاقشان همیشه الگوی دیگران بوده و هست.
اما امروز می‌خواهیم از یک چهره سینمادوست و نه سینماگر صحبت کنیم. کسی که اگرچه سایه نام پدر بر سرش کافی بود تا به شهرت برسد، اما در حوزه موسیقی چنان پیشرفت کرد که این روزها همه از او به عنوان برند معتبر و قابل احترام یاد می‌کنند.

صدای همایون شجریان یکی از شنیدنی‌ترین صداهاست و از سنتی نوازان خوش اخلاق و مردمی‌ایران است که بسیار به سینما و سینماگران ایرانی علاقه دارد. او اطلاعات سینمایی اش را با اتفاقات دنیا به روز می‌کند و این علاقه مندی سبب شده تا در این حوزه دوستان زیادی داشته باشد.
تماشا با این هنرمند که البته در ماه تولدش هم هستیم، گفت و گویی سینمایی انجام داده که در زیر می‌خوانید:

*حضور گهگاه شما در جمع های سینمایی خیلی برایمان جالب است. چه بهانه ای باعث حضور یک هنرمند عرصه موسیقی در محافل سینمایی شده است؟
من به سینما علاقه مندم و خوشبختانه از اهالی سینما دوستان زیادی دارم که سبب توجه بیشتر من به این هنر شده است. جالب اینکه این علاقه مندی یک طرفه نیست و جذب آنها به موسیقی هم باعث شد ما حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم و بیشتر یکدیگر را ملاقات کنیم.

 



ادامه مطلب ...


در مصر باستان گربه‌ها را مقدس می‌دانستند. وقتیکه گربه خانگی یک خانواده می‌مرد، تمام اعضای آن خانواده ابروهایشان را می‌تراشیدند و تا موقعی که...

رومی‌ها عادت داشتند از پنبه نسوز در لباس‌هایی که هر روز می‌پوشیدند استفاده کنند. (پیشینیان پلینی (یک طبیعت گرای رومی) گفته آنها به این دلیل لباسهایی با الیاف پنبه نسوز می‌پوشیدند که آنها سفیدتر از پارچه‌هایی با الیاف معمولی بودند و می‌توانستند خیلی راحت لباس‌هایشان را درون آتش پرتاب کنند. او همچنین خاطر نشان کرد که خدمتکارهایی که لباسهایی با الیاف معدنی می‌پوشیدند اغلب از بیماری‌های ریوی رنج می‌بردند.
 
2. در مصر باستان قلب انسان را جایگاه هوش و اطلاعات می‌دانستند نه مغز. مصری‌های باستان فکر می‌کردند مغز فقط چیزی است که درون سر را پر می‌کند. بنابراین آنها هنگام مومیایی کردن مغز را بیرون آورده و دور می‌انداختند، درحالیکه درمورد قلب دقت و توجه خاصی مبذول می‌داشتند!

3. زمان رواج امراض مسری در قرون وسطی برخی از دکترها لباسها و ماسک‌هایی با نقوش ابتدایی و باستانی می‌پوشیدند به نام «لباس بیماری یا مرض».  این ماسک دارای چشمی‌های شیشه ای قرمز رنگ بود که آنها تصور می‌کردند شخص را در برابر شیطان غیرقابل نفوذ می‌سازد. قسمت بالایی ماسک با گیاهان معطر و ادویه جات پر می‌شد تا محافظی باشد دربرابر «هوای بد» که اعتقاد داشتند مرض و بیماری را با خود حمل می‌کند.

4. 3.500 سال پیش تخمین می‌زدند که جهان دوران باشکوه 230 ساله ای را داشته که در آن دوران هیچ جنگی اتفاق نیفتاده است.
 
5. در چرخه‌های شهرنشینی اروپای غربی و آمریکایی‌ها، بعد از اوایل قرن 17 تزئین ریش از دنیای مد خارج شد؛ برای مثال در سال 1698 پیتر پادشاه روسیه دستور داد مردها ریش‌هایشان را به طور کامل بتراشند و سال 1705 برای کسانی که ریش داشتند مالیات گذاشتند تا جامعه روسیه هم سو با معاصرانش در جوامع غربی شود.

6. پرفروش ترین کتاب قرن پانزدهم کتابی شهوانی به نام «داستان دو عاشق» بود که هنوز هم خوانده می‌شود! نویسنده این کتاب اگرچه پاپ پیوس دوم (که سال‌های 1464-1458 سلطنت می‌کرد) بود، ‌اما تفاوتی با  «آنیس سیلوییوس پیکولومینی» نداشت.
 
7. در مصر باستان گربه‌ها را مقدس می‌دانستند. وقتیکه گربه خانگی یک خانواده می‌مرد، تمام اعضای آن خانواده ابروهایشان را می‌تراشیدند و تا موقعی که ابروها کامل رشد کند عذادار می‌ماندند.
 
8. مدل عمو سام در اثر معروف «تو را می‌خواهم» سال 1917 صورت نقاشی به نام جیمز مونتگومری فلاگ بود. برای تاثیرگذاری بیشتر او پرتره اش را مسن تر نقاشی کرد و ریش بزی بهش اضافه کرد.
 
9- 200سال قبل از میلاد وقتیکه شهر اسپارتای یونان در اوج قدرت خود بود به ازای هر شهروند 20 نفر خدمتکار وجود داشت. تصور کنید خانه‌های مردم آن زمان حتما از تمیزی برق می‌زد!!

برگرفته ازسایت مخفیگاه



پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:اختراعات,سلول گالوانی,شیشه,سنگ, :: 12:54 ::  نويسنده : امیرحسین

اختراعات قدیم یا جدید؟!

باستان شناسان در کاوشهای خود با موارد عجیب و غریبی روبرو شده اند که به راستی باور کردنش دشوار است!

مثلاً در لبنان تکه سنگهای شیشه مانندی وجود دارد به نام «تکتایت» که یک دانشمند آمریکایی به نام دکتر «استیر» در آن ایزوتوپ رادیو اکتیو آلومینیوم کشف کرد!

در مصر و عراق ، عدسی هایی از کریستال تراش داده شده کشف شد که امروزه فقط با استفاده از اکسید سزیوم می توان نظیر آن را ساخت! یعنی اکسیدی که تنها به وسیله فعل و انفعالات الکتروشیمیایی به دست می آید!

در مصر تکه پارچه ای باستانی به دست آمده که امروزه آن را فقط می توان با روش مخصوص در کارخانه نساجی ریسندگی کرد!

در موزه بغداد با باتریهای خشک باستانی برخورد می کنیم که روی اصول گالوانیک کار می کند و در آنجا به نمایش گذاشته شده است. در همانجا می توانید المنت های الکتریکی را با الکترودهای مسی و یک الکترولیت ناشناخته را ببینید!

شگفتی موضوع اینجاست که تازه سالها بعد بشر توانست این چیزها را بسازد!



پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:ماه رمضان درادیان مختلف, :: 12:42 ::  نويسنده : امیرحسین

به جز اسلام در ادیان الهی مانند یهود و مسیحت و حتی در ادیان غیر الهی مانند بودیسم و هندویسم نیز روزه و ریاضت‌های جسمی و روحی برای ارتقای روح و جسم....
                                                        
روزه مختص مسلمانها نیست
خداوند وقتی مسئله وجوب روزه مسلمانان را در قرآن بیان می‌کند به روزه امتهای پیش از مسلمانان نیز اشاره کرده است، روزه ضمن وجوب در ادیان الهی با فطرت انسان که کمال گرا است هماهنگی کامل دارد.

انسان همواره در پی رسیدن به کمال و افزایش نیروی مقاومت برای رسیدن به تقوا بوده است، از این رو نگاهی به نوع روزه داری پیروان ادیان الهی می تواند نشان دهنده این حقیقت باشد که آخرین دین خدا، کاملترین آنها است.
تفاوت روزه در ادیان از جهت تعداد روزها و چگونگی روزه‌هاست، هرچند در ادیان مختلف جزئیات و کیفیت روزه تفاوت دارد اما اصل حکم روزه است و هدف آن بطور کلی تهذیب نفس و ایجاد طهارت و پاکی معنوی و رفع رنج و بلا است.

روش‌ها و آیین‌های خاصی که ادیان مختلف برای ارتقای روحی و روانی پیروان خود واجب دانسته‌اند تا حدی متفاوت است، اما دراین بین آیین روزه در بیشتر ادیان و در سرزمین‌های مختلف طی قرون متمادی مشترک بوده  است که به شکل‌های متفاوت صورت می‌گیرد‌.
به جز اسلام در ادیان الهی مانند یهود و مسیحت و حتی در ادیان  غیر الهی مانند بودیسم و هندویسم نیز روزه و ریاضت‌های جسمی و روحی برای ارتقای روح و جسم از ضروریات محسوب می‌شود‌.

روزه داری در مسیحیت


تاریخ روزه داری در دین مسیحیت به قبل از قرن هشتم می رسد، روزه در تقویم کلیسا هم ثبت شده و جزو آداب فقهی به شمار می رود. در انجیل آمده است که حضرت مسیح پیروان خود را امر به روزه داری کرده است: آنگاه عیسی به قوت روح به پایان برده شد تا ابلیس او را امتحان کند، پس چهل شبانه روز روزه داشته و نهایتاً گرسنه شد.
در اناجیل به وجوب روزه تصریح شده و روزه دار را ستوده و او را از ریا برحذر داشته است.

سنت یهودی تا زمان حضرت عیسی(ع) در صورت های مختلف یعنی پرهیز از خوراک، پرهیز از سخن و... رایج بوده و پس از او هم میان حواریان و کسانی که مبلغ پیامش در مناطق مختلف جهان شدند، رواج داشته است. بطوری که روزه داری از خصوصیات حواریون و رسولان پیام عیسی بوده است.
حضرت عیسی پیش از آغاز رسالتش، همچون یک یهودی، ایام روزه داری در دین یهود مثل روزه یوم کیپور را مراعات می کرد و به نظر برخی ، او تنها اصول را بیان کرده و وضع قوانین را به عهده کلیسا نهاده است.

چند نکته ای که در این دین حائز اهمیت است، این است که در مسیحیت دو واژه روزه و پرهیز وجود دارد که بین این دو تفاوتی وجود دارد به این نحو که در ایامی که باید پرهیز را رعایت کرد، تنها از مصرف گوشت پرهیز می کنند ولی در ایام رعایت روزه همراه با پرهیز از گوشت غذای مصرفی و دفعات وعده غذا هم محدود می شود.
همچنین  یکی از روزهای مهم در مسیحیت روز عید پاک است که به مناسبت قیام عیسی از دنیای مردگان گرامی داشته می شود. هفته پیش از این روز "هفته مقدس" گفته می شود که در تعیین بسیاری از روزه ها هم نقش مهمی دارد.

کلیسای کاتولیک روم
در مذهب کاتولیک روزه داری کاهش وعده های غذایی به یک وعده است که نباید گوشت داشته باشد و دو وعده سبک که هر دو وعده روی هم نباید یک وعده بزرگ شوند. خوردن غذاهای جامد میان وعده ها جایز نیست و روزه به افراد 18 تا 59 ساله در روزهای خاصی واجب شده است.
پرهیز کامل برای افرادی که بیش از 14 سال سن دارند ضروری است، برای انجام آن باید یک روز کامل از خوردن گوشت و مشتقات آن پرهیز کرد. پرهیز جزئی دربرگیرنده تناول گوشت در یک وعده در طول روز است.

پاپ پیوس دوازدهم در سال 1956 برخی قوانین روزه داری را تسهیل کرد و پاپ پل ششم برخی قوانین دشوار روزه کاتولیک روم را تغییر داد و توصیه کرد که روزه داری باید مناسب وضعیت اقتصادی محلی باشد.
تمام کاتولیکها به صورت اختیاری روزه می گیرند. در آمریکا دو روز روزه اجباری برای کاتولیکها وجود دارد و آن چهارشنبه خاکستر و جمعةالصلیب ( روز تصلیب مسیح) است.

جمعه های ایام روزه و پرهیز نیز روزهایی است که کاتولیکها طی آن از خوردن گوشت اجتناب می کنند. درمیان سنتهای کلیسای کاتولیک می توان به پرهیز از خوردن پیش از حضور در مراسم عشای ربانی نیز اشاره کرد اما امروزه این قوانین تسهیل شده و کاتولیکها باید یک ساعت پیش از مراسم عشای ربانی از خوردن اجتناب کنند این درحالی است که هنوز هم برخی کاتولیکها از قوانین قدیمی تر پیروی می کنند.

کلیسای انگلیکن
در کلیسای انگلیکن روزهای خاصی به عنوان روزه و پرهیز ذکر شده است، ما از زمان جدایی این کلیسا از کلیسای کاتولیک مقرارتی برای نوع پرهیز در این روزها و همچنین هیچ تمایزی میان روزه و پرهیز وجود نداشته است. روزهای روزه و پرهیز در این کلیسا تا قرن نوزدهم زمانی که انگلیکن ها تحت تأثیر جنبش ارتدکس بودند کاهش یافت اما پس از آن بار دیگر این روزها را جدی تلقی کردند.
انگلیکنها پیش از روزهای تولد مسیح، تطهیر مریم مقدس، عید بشارت باکره مقدس، عید پاک، پنطیکاست، سنت ماتس، سنت جان، سنت پیتر، سنت جیمز، سنت بارتالامه، سنت متیو، سنت سیمون و سنت جود، سنت اندرو، سنت توماس به نیایش و پرهیز دعوت شده اند.

آیین ارتدوکس شرق
پیروان کلیسای ارتدوکس شرق دوره‌های مختلفی برای روزه دارند، از جمله ماه توبه و تعمق(lent)، روزه رسولان، روزه معراج مریم مقدس به آسمان، روزه ویژه میلاد مسیح.
تمام روزهای چهارشنبه و جمعه، روزهای روزه محسوب می ‌شوند، مگر در هفته ‌هایی که در آنها روزه نگرفتن بلامانع است. نحوه روزه داری در این مذهب چنین است که معمولا از خوردن گوشت، لبنیات و تخم‌مرغ پرهیز می‌ شود. خوردن ماهی در برخی ایام روزه مجاز و در برخی دیگر غیرمجاز است. پیروان این کلیسا معتقدند روزه باعث می‌شود انسان بهتر بتواند در برابر حرص و طمع و شکم‌پرستی مقاومت کند و مشمول فیض خدا واقع شود.

کلیساهای پروتستان‌
در این آیین زمان روزه به خود افراد، کلیساها، سازمان‌ها یا جوامع مسیحی بستگی دارد. از این رو برخی به‌ طور کامل از لب زدن به آب و غذا خودداری می‌کنند، اما برخی دیگر تنها به نوشیدن مایعات اکتفا می‌کنند، غذاهای خاصی می‌خورند، از خوردن یک یا چند وعده غذا صرف نظر می‌کنند، و از تن دادن به وسوسه‌های خوردنی و غیرخوردنی اجتناب می‌ کنند.

چنین روزه‌ هایی بویژه در سالهای اخیر محبوبیت فراوانی یافته است. افراد به دلایل مختلف نظیر تقویت و بنای روحانی، همبستگی با فقیران و نیازمندان، اعتراض به فرهنگ مصرفی جامعه امروزی، یا آوردن درخواست‌هایی ویژه به حضور خدا، روزه می‌ گیرند.

روزه یهود
روزه گرفتن از عبادات یهودیان بوده‌ است که چندین بار در عهد عتیق به آن اشاره شده‌است. موسی پیش از دریافت الواح عهد از یهوه، چهل شبانه‌روز در کوه سینا روزه گرفت و از خوردن و آشامیدن پرهیز کرد. داوود در هنگام بیماری پسرش از بت‌شابع زن اوریا، روزه گرفت. یهوشافط پس از پیروزی یهودیه بر موآبی‌ها و عمونیان چهل روز روزه گرفت. یوئیل و یونس نیز برای دور کردن خشم خدا به مردم دستور به روزه گرفتن دادند.
در دین یهود دختران از سن 12 سالگی و پسران در 13 سالگی موظف به گرفتن روزه می‌شوند و بیماران و زنان باردار و شیرده از روزه گرفتن معاف هستند.

روزه‌های مهم یهودیان عبارت است از  یوم کیپور بزرگترین روزه یهودیان است که با نامهایی چون یوم ادیر یعنی جلیل و باعزت، یوم مقادوش یعنی روز مقدس و یوم عاسورا خوانده می‌شود،  روزه 10 طوت آغاز محاصره اورشلیم توسط بخت النصر،  روزه 17 تموز خرابی دیوار اورشلیم و توقف قربانی و فتح اورشلیم توسط تیطس سردار رومی،  روزه 3 تبشری سقوط یهود و کشته شدن جدلیا حاکم یهودا.



در یكی از آخرین روزهای اردیبهشت‌‌ماه در منزل احسان خواجه‌امیری مهمان بودیم؛ او و همسرش میزبان‌های مهربانی بودند و 4ساعت تمام جواب سؤال‌های ما را با آرامش و حوصله دادند، سؤال‌هایی كه....
 
بهانه مصاحبه ما با احسان خواجه‌امیری می‌توانست خیلی چیزها باشد؛ از فراهم كردن شرایط انتشار آلبوم جدیدش تا آلبوم تازه «پدر» كه همین چند روز پیش وارد بازار موسیقی شد، تا دوباره نام احسان خواجه‌امیری و پدرش را روی زبان‌ها بیندازد. بهانه‌ ما اما برای نشستن پای صحبت‌های او اتفاق دیگری بود؛ احسان در نظرسنجی مجله به عنوان محبوب‌ترین خواننده پاپ انتخاب شد تا گفت‌وگوی ما یك موضوع كاملا ویژه داشته باشد. در یكی از آخرین روزهای اردیبهشت‌‌ماه در منزل احسان خواجه‌امیری مهمان بودیم؛ او و همسرش میزبان‌های مهربانی بودند و 4ساعت تمام جواب سؤال‌های ما را با آرامش و حوصله دادند، سؤال‌هایی كه از هر دری پرسیده شد؛ از آلبوم‌های موسیقی، ارتباط با پدر، داستان زندگی مشترك و همه اخبار ریز و درشتی كه در تمام این سال‌ها در اطراف خواننده مورد علاقه شما وجود داشته؛ جواب تمام این سؤال‌ها را از زبان احسان خواجه‌امیری بخوانید.

اولین كارهایی که کردم
اولین مصاحبه مطبوعاتی‌ام را خوب به یاد دارم؛ در مجله «رخصت پهلوان»‌. آن زمان اول دبیرستان بودم و این مصاحبه به دلیل كلیپی بود كه برای پدرم ساخته بودم، فقط كار آهنگسازی انجام می‌دادم. اوایل كه كار می‌کردم  به دلیل شنیده شدن و دیده شدن آلبوم، كار نمی‌كردم، به عشق خود كار، تلاش می‌كردم. یادم می‌آید پدرم یك دوربین فیلمبرداری از خارج برایم خریده بود و من هم كارهای او را برایش كلیپ می‌كردم.

 

 



ادامه مطلب ...


به نقل از سراج 24 محسن مخملباف که این روزها برای اکران فیلمش در مورد فرقه بهائیت در سرزمینهای اشغالی به سر می برد در ادامه حضورش در خانه برخی افراد یهودی وابسته به رژیم تل آویو حضور پیدا کرد..

محسن مخملباف که این روزها برای اکران فیلمش در مورد فرقه بهائیت در سرزمینهای اشغالی به سر می برد  در ادامه حضورش در خانه برخی افراد یهودی وابسته به رژیم تل آویو حضور پیدا کرد و باز هم  خواستار گفت وگو بین ایران و اسرائیل شد! ظاهرا مخملباف هم که این روزها گرایش خاصی به سمت بهائیت پیدا کرده  معتقد به دوستی بین مردم ایران و اسرائیل است!!!

وی که در فیلم جدیدش به بهانه صلح و دوستی به مدح فرقه ضاله بهاییت پرداخته است، خطاب به ساکنان اشغالگر رژیم صهیونیستی گفت: شما را دوست دارم اما خواهش می‌کنم به ایران حمله نکنید چراکه حمله راه حل نیست بلکه وضع را بدتر می‌کند.

مخملباف در این جشنواره با بیان اینکه سخنان مقامات صهیونیست برای حمله به مراکز اتمی ایران فایده‌ای ندارد، خواستار حمایت اسرائیل و غرب از کسانی شد که به گفته او «نیروهای دمکرات» هستند و افزود: آمریکا و اروپا نمی‌خواهد ایران دمکراتیک باشد بلکه تمام تلاش آنها مراقبت مسئله اتمی است.

وی با بیان اینکه ممکن است در آینده چنین فیلمی را درباره زرتشتیان یا ادیان هندی بسازد، گفت: من متدین نیستم اما نمی‌توان امور دینی و قدرت آن در امور را رد کرد؛ من پیروان بهائیت را در این فیلم انتخاب کرده‌ام زیرا آنان رویکردی دارند که می‌تواند برای پیروان دیگر ادیان نمونه باشد.



استان شناسان همیشه به دنبال کشف قدیمی ترین ها بوده اند تا شاید بتوانند از میان آن ها راهی برای درک گذشته پیدا کنند. آن ها با سال ها کاوش به آثار عظیمی دست پیدا کرده اند که از میان آن ها می توانیم به قدیمی ترین آثار کشف شده در تاریخ اشاره کنیم :

 قدیمی ترین آدامس

در سال 2007 یک دانش آموز باستان شناسی در فنلاند تکه ای آدامس باستانی پیدا کرد که بیش از 5 هزار سال قدمت داشت. این آدامس که به عنوان قدیمی ترین در دنیا شناخته می شود از صمغ درختان درست شده است و آثار دندان روی آن به راحتی دیده می شود. انسان های اولیه کسانی هستند که آدامس را در شرایط خاص کشف کردند, آن ها صمغ درختان را با گیاهان دیگر ترکیب می کردند تا قابل خوردن شود.

 قدیمی ترین کفش دنیا

در مکاشفاتی که در سال 2010 در منطقه غارهای ارمنستان انجام شد باستان شناسان توانستند قدیمی ترین کفش دنیا را پیدا کنند. این کفش که بسیار عالی و به سبک امروزی دوخته شده بود نزدیک به 5500 سال قدمت داشت و به طور شگفت آوری این مدت را دوام آورده بود. به گفته باستان شناسان این کفش برای یک خانم با سایز پای بزرگ بوده است و این لنگه کفشی که یافت شده برای پای راست دوخته شده بوده است.

 قدیمی ترین ساز موسیقی

در سال 2012 باستان شناسان توانستند قدیمی ترین ساز موسیقی دنیا را که یک فلوت 43 هزار ساله است پیدا کنند. این فلوت از جنس استخوان پرندگان به همراه عاج ماموت ساخته شده است و کاملا مشابه نمونه های امروزی کار می کند. باستان شناسان این ساز قدیمی را در غاری واقع در آلمان کشف کردند و به سختی توانستند قدمت آن را تشخیص دهند.

 قدیمی ترین چشم مصنوعی

باستان شناسان ایرانی در سال 2006 توانستند یکی از جالب ترین کشفیات باستان شناسی تاریخ را انجام دهند. آن ها در منطقه "شهرسوخته" به آثاری متفاوت از جمله قدیمی ترین چشم مصنوعی دنیا دست پیدا کردند. این چشم که نزدیک به 4800 سال قدمت دارد متعلق به بانویی با سن میان 25 تا 30 سال بوده است. این چشم با صمغ های طبیعی به همراه چربی حیوانات ساخته شده بود و بر روی آن طرح هایی از سیستم رگ های چشم قرار دارد. این چشم در زمان کشف هنوز بخش های سالم بسیاری داشت.

 قدیمی ترین لباس دنیا

در ابتدا در مورد قدیمی ترین کفش کشف شده در منطقه ارمنستان صحبت کردیم اما لازم است این نکته را بدانید که قدیمی ترین لباس دنیا نیز در همین منطقه پیدا شده است. این لباس که از جنس نی است نزدیک به 5900 سال قدمت دارد. از سال 2007 که حفاری در این منطقه شروع شده باستان شناسان توانسته اند آثار شگفت انگیزی پیدا کنند برای مثال قدیمی ترین حیوان مومیایی شده نیز در این منطقه با قدمت 5900 سال پیدا شد که بیش از 1000 سال از نمونه مصری خود بزرگتر است.



یک شنبه 23 تير 1392برچسب:ماهی200سایه,ماهی,اثارباستانی, :: 12:42 ::  نويسنده : امیرحسین

اهیگیران هر روز به امید آنکه ماهی تازه صید کنند راهی دریا میشوند، در میان آن ها برخی با دست پر می گردنند و برخی دیگر نمی توانند به اهدافشان برسند و دست خالی بر میگردند. نکته جالب آنجاست که با توجه به شگفتی های دریا، ماهیگیران گاهی به موارد عجیبی دست پیدا می کنند.
"هنری لیبمن" چندی پیش توانست ماهی بسیار خاصی را صید کند که رکورد پیرترین ماهی صید شده دنیا را به راحتی می شکند. این ماهی که در سواحل آلاسکا به دام افتاد، نزدیک به 200 سال عمر داشته و از عمق 500 متری دریا سر بیرون آورده است.

این ماهی نزدیک به 120 سانتی متر طول دارد و وزن آن 20 کیلوگرم نیز است. این ماهیگیر گفت:"ابتدا متوجه سن این ماهی بزرگ نشدم و تنها از صید همچین ماهی بزرگی خوشحال بودم اما در میان راه نگاهی به کتاب راهنمای ماهیگران انداختم و تازه متوجع خاص بودن آن شدم".
تا به این لحظه کارشناسان فراوانی از این ماهی عجیب دیدن کرده اند که برخی از ان ها به خاطر طول بلند این ماهی آن را حتی قدیمی تر و پیرتر میدانند. این ماهیگیر قصد دارد بعد از ثبت رکورد این ماهی را تاکسی درمی کند و برای همیشه نزد خودش نگه دارد.

برگرفته ازسایت خبرنگاران جوان



درباره وبلاگ


امیدوارم که مطالب وبلاگ من برای شمامفیدباشد. باآرزوی موفقیت برای شما
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام خامنه ای (همه چیز) و آدرس amirkazemi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 236
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 458
بازدید ماه : 20678
بازدید کل : 196790
تعداد مطالب : 784
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

Alternative content